luni, 3 mai 2010

Ion Creangă la Marşul Cânepei


La Marşul Cânepei mi s-a părut aiurea o chestie. La fiecare interviu jurnaliştii întrebau participanţii la marş dacă ei consumă marijuana. E o întrebare care parcă vine de la dispensarul narcologic, nu de la jurnalişti.

Care-i faza? Şi care ar fi diferenţa? Mie de exemplu îmi plac hainele din cânepă. Şi ele nu există acum la noi din cauza unor legi stupide. Piaţa s-a umplut de saci şi torbe din plastic în locul materialelor textile ecologice.

Cum ar fi sunat scena din Ion Creangă azi? Cam aşa: "Şi eu fuga, şi poliţistul fuga, şi eu fuga, şi poliţistul fuga, până ce dăm cânepa toată palancă la pământ; căci, să nu spun minciuni, erau vro zece-douăsprezece prăjini de cânepă, frumoasă şi deasă cum îi peria, de care nu s-a ales nimica. Şi după ce facem noi trebuşoara asta, poliţistul, nu ştiu cum, se încâlceşte prin cânepă, ori se împiedică de ceva, şi cade jos. Eu, atunci, iute mă răsucesc într-un picior, fac vro două sărituri mai potrivite, mă azvârl peste gard, de parcă nici nu l-am atins, şi-mi pierd urma, ducându-mă acasă şi fiind foarte cuminte în ziua aceea..."

2 comentarii:

moni stanila spunea...

"Şi eu fuga, şi poliţistul fuga, şi eu fuga, şi poliţistul fuga, până ce dăm torba toată palancă la pământ; căci, să nu spun minciuni, erau vro zece-douăsprezece prăjini de materiale sintetice"
asa ar fi fost fara canepa :P

vklvsk spunea...

:))

asta cam aşa e. cu cât mai puţin natural, cu atât mai mult sintetic:)