joi, 21 ianuarie 2021

Aureliu Busuioc - Evolúció/ ce mai beți?

Ieri am distribuit un poem din foarte frumoasa antologie Culori de Aureliu Busuioc, alcătuită de Vasile Romanciuc, apărută la editura Prut Internațional. E vorba de poemul Evoluție:

Am scris: Ce mai beți? Și rezultatul a fost unul care i-ar fi plăcut și lui Aureliu Busuioc, cred. Pe scurt, jocul maestrului a continuat, născând alt poem!

ce mai beți?




    • Cărţi, grămezi să cadă
      Stau.
      Lichid roşu, dulce
      Beau.
      Timpul, ca şi apa
      Curge;
      Plictisită, frica
      Fuge.
      Şi să cadă-n timp ce beau(stau),
      Eu tot stau(beau)! :))
      1
      • Haha
      • Răspunde
      • 1z
    • un shot de aftershock blue
      la un poem de maya angelou 🙂
      2
      • Haha
      • Răspunde
      • Vezi traducerea
      • 1z
    • Beau orice, / Citesc Nietzsche! / Citesc Creangă, / Mă fac mangă!
      14
      • Haha
      • Răspunde
      • 1z
      • Editat
      • Mihail Vakulovski
         Din Nietzsche, de dorit ,,Anticreștinul”/ Să curgă mai bine vinul/ Și să nu rămâi mereu/ Cu bursă de student, la Chișinău ...
        2
        • Haha
        • Răspunde
        • 21h
    • Sorbeam atent o zeamă, dar mă-nnec
      Citind o porcărie de Houellebecq
      4
      • Haha
      • Răspunde
      • 1z
    • Când eu ma străduiam pe A să-l scriu, / străbunii mei sorbeau câte-un rachiu
      14
      • Haha
      • Răspunde
      • 1z
    • De fiecare dată ma fac lemn/ Când biblioteca-o vizitez, solemn
      2
      • Haha
      • Răspunde
      • 1z
    • De-ar fi să bem după lectură
      N-ar mai rămâne nicio arătură
      2
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 1z
      • Editat
    • Divin mult
      2
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 1z
    • Citesc poeme decoltate
      Și beau cafea cu lapte
      4
      • Haha
      • Răspunde
      • 22h
    • Nu intră nicio lectură/ Fără ceva udatură/Cu bere mă răcorescu/ Când mă arde Eminescu.
      3
      • Haha
      • Răspunde
      • 20h
    • vodcă... cu idiotul...
      1
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 18h
    • Niciodată abstinent,
      Beau absint, devin absent!
      1
      • Haha
      • Răspunde
      • 10h
    • Eu trag senin de-a patra bere / Și îl pronunț greșit pe Moliere
      2
      • Haha
 
Mai mult, poetul și traducătorul Demény Péter a tradus poemul în maghiară. Îl las aici, pentru prietenii maghiari:

Aureliu Busuioc

Evolúció
Kávé, konyak - csak ennyi kell nekem,
köztük Kafkát, Proustot ízlelgetem.
A szüleimnek telibe talált -
na vajon ki? Hát nem más, mint Remarque.
A nagyapám kortyolgatta a bort,
s elszavalta Lamartine-től A tót.
Felhőtlenül jött dédapám világra,
ezért esküdözött A báránykára.
Vele nem tartott soká a séta:
egyszerű volt szegény, analfabéta...
Demény Péter fordítása

Deși Aureliu Busuioc nu mai e printre noi din 2012, el continuă să ne bucure, datorită editurilor care îi reeditează cărțile. Mulțumim! Și nu uitați să-i căutați volumele în librării.

Niciun comentariu: